Halaman

23 September 2008

Bicara Haikal

Sahabat..
Jika hari ini aku terlalu gembira, sedarkanlah aku dengan amaran-amaran Allah.
Jika ku bersedih tanpa kata, pujuklah aku dengan tarbiah Pencipta....
Jika ku lemah tak berdaya, ingatkanlah aku dengan kehebatan syurga.....
Jika antara kita ada tembok yg memisahkan, ajaklah aku meleraikan segera......
Jika pernah hatimu terluka, luahkanlah agar aku berubah.....
Dan.....
Jika esok ku lena tanpa terjaga, iringilah lena ku dengan kalungan doa..
utk seorang sahabat terbaru penulis,,
terima kasih kerana menghargai persahabatan ini,,
terima kasih untuk setiap saat yg diluangkan,,
terima kasih atas keizinan utk saling mengenal,,
sesungguhnya ukhwah itu indah...
dan menjaganya tidak mudah...
sesungguhnya ukhwah itu manis...
biarpun adakalanya hati terguris...
sesungguhnya ukhwah itu aman...
dan ikhlas menjadi teman...
akhir kata,,
bersama membina persahabatan...
sesama insan kerana Tuhan...

Tiada ulasan: