Halaman

07 Oktober 2008

Puisi ‘Aidilfitri


Setahun berlalu kembali lagi..
saat mulia sering dinanti..
di ‘Aidilfitri.....

Ya Tuhan dengan kemuliaanMu...
demi keagunganMu,
limpahi hati-hati ini..
dengan siraman nur hidayahMu
dan setiap amal itu...
kau sinari dengan nur keikhlasan...
agar impian merindu redhaMu..
nyata menjadi realiti dalam hidupku

Adikku,
jika semalam aku menyakitimu..,
ku memohon kemaafanmu...
jika semalam ku lupa padamu..,
hari ini aku mengingatimu...

Ibarat hujan yang turun petang ini..
seakan mensucikan kekotoran sepanjang hari
begitulah jua huluran kemaafan ini
agar kemuliaan ‘Aidilfitri ini
mensucikan diri...
membersihkan hati.

Wahai adikku..,
lupakan sengketa tautkan mesra
kerana perlukah aku ulangi...
kata-kata ini...
yang aku akan terus menyayangi mu...
biar esok kau mula membenciku...,
kerana aku hanya tahu...
yang dirimu adalah adikku...
kini dan selamanya...

Salam lebaran,
salam kemaafan,
salam mesra,
salam kemuliaan...
Maafkanlah diriku..
....zahir dan batin...

Tiada ulasan: