Halaman

23 September 2010

Mengenali Aku

Simbolik dari tatacara bertanya
siapakah aku ini?
Apa sebenarnya realiti seorang aku?

Entahlah...
sukar untuk aku menjelaskan
sukar untuk aku atur butir bicaranya
sukarnya itu hanya aku yang rasa...

Menjadi seorang aku
bukan sesuatu yang mudah
argh!!!
aku dan mereka sama-sama merasa
payah gundah sebar merata
sama-sama hidup di dunia yang sama
walau mungkin situasi berbeda...

Untuk mengenal siapa aku
selalu akan terasa jemu
biar bolak bicara terbunggar
seorang aku tetaplah aku
yang boleh jadi teman
yang boleh jadi kawan
yang boleh jadi lawan
saat suara hati tidak tertawan...

Akulah yang sebenar aku
akur pada hakikat insani
tidak mahu lupa diri
tidak ingin hilang erti...

Mengenali aku
hikmahnya hanya Tuhan yang Tahu...
^__^

Nukilan Nubari;
'Haikal Nawwarah'
14 Syawal 1431H
-Johor Bahru-

Tiada ulasan: